-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7777 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

اگر براي نماز صبح نتوانيم به موقع بيدار شويم، آيا ميتوانيم همه روزه، قضاي آن را به جا آوريم؟ آيا قضاي نماز ما صحيح خواهد بود؟

از وظايفي كه يك مسلمان مكلّف دارد، آن است كه واجبات و تكاليف خود را به موقع و طبق دستور شرع مقدس اسلام انجام دهد. در مورد نماز صبح انسان وظيفه دارد كه آن را أداءًا بعد از اذان صبح (با اولويّت و تأكيد بر انجام آن در اوّل وقت)، تا قبل از طلوع آفتاب به جا آورد.

چنانچه به عللي همانند بيدار نشدن نتواند آن را أداءًا به جا آورد، بايد بعد از بيدار شدن، نماز خود را قضا نمايد. در اين صورت نماز او صحيح و تكليف شرعي ساقط ميگردد. هر چند هر روز نماز صبح قضا شود. البته وقت قضا وسيع است، يعني واجب نيست فوراً بعد از بيدار شدن نماز صبح را قضا كنيد.

شما كه دوست نداريد نمازهاي تان قضا شود. ميتوانيد به اعضاي خانواده و يا ديگران بسپاريد شما را به موقع براي انجام اين فريضه الهي، بيدار نمايند، علاوه بر اين كه ميتوانيد براي بيدار شدن به موقع از ساعت استفاده نماييد.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.